Roadmap

Vi vill vara så transparenta som möjligt kring vilka nya funktioner vi arbetar på och vad som kommer lanseras framöver.

Listans ordning är ungefärlig och reflekterar våra tankar här och nu, men kommer sannolikt att skifta framöver.

Roadmappen inkluderar inte underhållsarbete och bugfixar som sker löpande.


  1. Intern kommentar på order

    Kommentaren läggs till i händelseloggen. T ex "kunden har ringt och vi kom överens om pengarna tillbaka". Man ska även kunna skapa en påminnelse, t ex om man lovat kunden att följa upp nånting.


  2. Skicka och ta emot bilder/filer i kund­konversationer

    Idag visar Hublin inte eventuella filer som kunden bifogat i sitt mail. Vi vill synliggöra dessa direkt i konversationen, samt göra möjligt att skicka filer åt andra hållet.

    Skicka och ta emot bilder/filer i kund­konversationer

  3. Säljstatistik på artikelnivå

    Se hur viktiga nyckeltal som returgrad och bruttovinstmarginal förändras över tid.

    Bland mätetalen vi planerar att introducera hittar vi t ex:

    • Bruttovinstmarginal baserad på faktiska inköpspriser snarare än schablonsummor som inte ändrar sig över tid.
    • Omsättningshastighet
    • Returgrad grupperad på anledning (trasig/ångrat sig/felköp etc)
    • En artikels eller varugrupps bidrag till den totala omsättningen
    • Försäljning över tid jämfört med lagersaldo över tid, för inköpsoptimering
    • Snittordervärde över tid

    Säljstatistik på artikelnivå

  4. Notiscenter

    Här samlas de realtidsnotiser du missade medan du var borta.


  5. Skapa värdekod direkt i kundkonversationen

    Med ett enkelt klick genereras en värdekod som kunden kan använda i webbshoppen.

    Skapa värdekod direkt i kundkonversationen

  6. Förbättrad användar­upplevelse när flera kollegor chattar samtidigt

    • Visa i realtid när en kollega skriver i samma konversation som användaren har öppen.
    • När en kollega skickar meddelande, lägg automatiskt till det i konversationen som visas.
    • Om en kollega skickat ett meddelande i konversationen sedan man började skriva, fråga då vid klick på Skicka: "en kollega har redan hunnit svara, skicka ändå?"
    • Möjlighet att markera en konversation som oläst.


  7. Prislistor

    Idag kan artiklar i Hublin bara ha ett pris, och det priset exporteras till samtliga webbshoppar. Det innebär att tillfälliga kampanjpriser måste sättas i webbshoppen.

    Vi tänker bygga ett gränssnitt där användaren via massinmatning kan skapa prislistor, antingen genom att mata in nytt pris eller genom att applicera en marginal. Dessa prislistor kan sedan kopplas till en säljkanal—antingen permanent eller under en tidsperiod.

    Prislistor

  8. Retur till leverantör

    Om man levererat in varor som man sedan upptäcker ska returneras till leverantören så behövs ett gränssnitt för det, så att leverantörsreturen registreras och lagervärdet hålls korrekt.


  9. Produktbilder

    Idag finns inget stöd för att ladda upp produktbilder i Hublin, vilket innebär att det måste göras i webbshoppen, vilket kan vara tidsödande om man har flera webbshoppar. Därför planerar vi att lansera ett gränssnitt för att ladda upp bilder och associera dessa med artiklar.


  10. Retursedlar

    Utskrift av retursedlar från Unifaun eller PostNord utan att behöva lämna Hublin.

    Retursedlar

  11. Gör-det-själv-returer

    En gör-det-själv-returupplevelse där en QR-kod bifogas med retursedeln. När kunden skannar koden visas en sida där hon själv kryssar för vilka artiklar som returneras och varför.


  12. Inkorg för orelaterade e-post­meddelanden

    Om det skickas ett e-postmeddelande till er adress, som inte är ett svar på ett utgående mail och saknar spårningskod i ämnesraden, så försvinner idag det meddelandet mellan stolarna. Vi tänker därför introducera ett gränssnitt där dessa mail visas, och där man kan associera dem med en order eller en kund.


  13. Ny CRM-kanal: Facebook Messenger

    På samma sätt som ni idag kan skicka och ta emot e-post­meddelanden från era kunder inifrån Hublin kommer ni med den här funktionen kunna kommunicera via Facebook messenger.


  14. Central hantering av artikel­variationer

    • Sammanfoga liknande variationer till en.
    • Hitta och rensa variationer som inte används.
    • Döpa om alternativ och artikelnummersuffix.

    Central hantering av artikel­variationer

  15. Mobilapp för lagerarbete

    Ersätter plocklistor vid plock och pack. Smidigare inventering där lagersaldon rapporteras direkt i mobilen, då en laptop eller platta kan vara otymplig att bära med sig.


  16. Snabbskapa artikel från karan­täniserad order

    Ytterligare lösningsförslag när en order karantäniserats på grund av okänd artikel: snabbskapa artikel.

    Snabbskapa artikel från karan­täniserad order

  17. Ny CRM-kanal: SMS

    På samma sätt som ni idag kan skicka och ta emot e-post­meddelanden från era kunder inifrån Hublin kommer ni med den här funktionen kunna kommunicera via SMS.